Monday, January 4, 2010

All the President's Men

Unul dintre filmele mele preferate, în ciuda faptului că are o valoare estetică discutabilă, şi dincolo de faptul că abundenţa de nume mă pune în continuare în dificultate, deşi am văzut de nenumărate ori pelicula. De acord cu Roger Ebert.


Am găsit pe Youtube un soi de rezumat de aproximativ 9-10 minute, care ar putea să stârnească interesul celor care nu au văzut încă filmul. Nu sunt scenele mele favorite, dar vă pot lămuri asupra a ceea ce aţi vedea.





Cât despre titlul filmului, am citit în "Portretul lui M" al lui Matei Călinescu şi explicaţia, care mi se pare foarte interesantă. Este vorba despre o trimitere la o ghicitoare (nursery rhyme) celebră - "Humpty Dumpty" (oul): "All the king's horses / and all the king's men / couldn't put Humpty Dumpty back together again."
"De exemplu, derivând din Humpty Dumpty, titlul unei faimoase la vremea ei cărţi despre Nixon, All the President's Men, aluzie transparentă la „All the king's horses/And all the king's men", sugerând că, în urma scandalului Watergate, Nixon n-ar mai fi putut fi „put back together again".

Am mai găsit şi un interviu foarte interesant, datat 12 septembrie 2009, la care au participat Woodward şi Bernstein. Spre sfârşit intervine şi Redford, şi mi-a plăcut felul în care face distincţia între then and now, subliniind ce se poate întâmpla când toate instituţiile unui stat sunt concentrate într-un singur punct.




Dincolo de tot ceea ce detest la cultura şi civilizaţia americană, trebuie să recunosc fascinaţia mea pentru un stat în care există, deopotrivă, corupţia până la cel mai înalt nivel, dar şi ziarişti ca "Woodstein" (cum îi striga Bradlee pe cei doi ziarişti), care sunt capabili să urmărescă "articolul vieţii lor" până în pânzele albe. Nu mă pricep la jurnalism, dar dacă ar fi după cât mă duce pe mine mintea, asta ar trebui să fie. Şi ne-ar trebui şi nouă o pereche de-ăştia!

...

No comments:

Post a Comment

Warning!
Default "post as google account"! Change it if you don't have one.

Labels

advertising (16) Asia (2) Atena (1) Austria (7) avioane (8) balet (1) banc (6) BlueMoon (39) Bucureşti (32) Bumblebee (8) călătorii (27) cartea-de-pe-luna (14) Cehia (3) Christmas (34) circ (4) Citatepedia (2) concert (34) concurs (4) Constanța (1) contra-curentului (71) Corfu (2) Creta (2) dans (11) de-altii (16) dieta (1) dinozauri (1) dinVis (9) doctorat (42) documentar (19) dragoste (8) drinks (4) etnii (14) Europa (19) Facebook (18) filme (39) finanțe (1) flori (6) flybaboo-paravion (3) Franţa (1) friends (31) funninesses (38) gând (58) Germania (1) Google (16) Grecia (11) home (6) iarna (30) inceputuri (37) Irlanda (3) Israel (1) Istanbul (4) Italia (8) julls' kitchen (14) keywords (20) leapsa (2) lecturi (49) Londra (1) lookback (42) masini (10) meeting-people (8) metanoia (3) MirceaBadea (7) moft (10) Monaco (1) music (122) Netherlands (1) NewYear (14) Nisa (1) P&R (1) Palestina (1) perfume (3) photos (92) pictura (3) politics (35) Polonia (1) Portugalia (2) primavara (29) Romania (77) Rusia (1) Salonic (1) Santorini (3) sea (3) She (134) SMURD (2) Sofi (1) Spania (2) sport (3) StarStuff (8) SUA (1) super-stitii (7) teaching (54) teatru (14) thankyou (52) Thassos (3) toamna (15) Turcia (4) Twitter (2) Ungaria (2) vara (10) verba (3) video (1) worldwelivein (49) Ziua Nationala (9)